Macbook Repair - Mecnote: iOS 11: CARA JIMAT BATERI APPLE IPHONE DAN IPAD JIKA GUNA iOS 11

Cari Model Mac

Sabtu, 2 Disember 2017

iOS 11: CARA JIMAT BATERI APPLE IPHONE DAN IPAD JIKA GUNA iOS 11


Image result for ios 11



Sejak pelancaran iOS dua minggu yang lepas, kebanyakkan pengguna Apple dah update iOS yang terkini. Walaupun banyak kelebihan baru yang semua orang tahu, tetapi tetap ada kekurangan apabila pengguna banyak mengatakan jangka hayat bagi iphone lebih pendek dari yang sebelumnya. Jadi disini kami ingin beritahu cara yang terbaik untuk memanjangkan jangka hayat bateri iPhone anda.




70% pengguna mengadu yang bateri mereka mudah habis setelah update iOS 11. dalam artikal yang sama, kami menyatakan firma penyelidikan keselamat Wandera berkongsi data yang mengambil iOS 11 purata 96 minit untuk jangka hayat berbanding iOS 10 mengambil masa 240 minit.


Walaupun lebih banyak penurunan hayat bateri 50%, ada beberapa perkara yang harus diingatkan ( jika anda mahu mendapatkan hak untuk Mengubah taraf iPhone anda untuk hayat bateri yang lebih baik.)






Walau bagaimanapun, prestasi bateri iOS 11 tidak kekal dan teruk pada minggu lepas ini ia mungkin kekal lebih buruk daripada ios 10 hingga tahap tertentu. Jadi, mari kita menyelami apa yang boleh anda lakukan untuk memanfaatkan sepenuhnya bateri anda dengan iOS 11.



1. Memahami penggunaan bateri anda.



Setting/tetapan  →  pergi kepada icon bateri untuk melihat butiran penggunaan bateri anda. 24 jam untuk menunjukkan aplikasi apa yang menggunakan tenaga yang paling banyak. tekan pada ikon jam di sebelah kanan memberikan anda pecahan yang lebih terperinci berapa banyak masa yang dibelanjakan pada skrin dan di latar belakang bagi setiap aplikasinya.










Lihat cadangan hayat bateri tepat berada di atas penggunaan bateri. Ini kan memberi anda cara cepat dan mudah untuk mengurangkan penggunaan bateri. Sekarang anda berada dalam kedudukan yang lebih baik tapi untuk menjadi lebih cekap ada lagi beberapa cara bagi memanjangkan jangka hayat battery iPhone anda.



2. Mode kuasa rendah / low power mode.



Mode kuasa rendah bukan baru dalam iOS 11, tetapi ia adalah ciri yang sangat berguna untuk mengurangkan hayat bateri anda apabila diperlukan. Ciri ini berfungsi dengan  penerimaan mel, memuat semula aplikasi latar belakang, muat turun auto dan banyak lagi. Ini bukan jenis ciri yang digunakan setiap hari.




Anda boleh menghidupkan Lower Power Mode di bawah Tetapan/setting → Bateri. Walau bagaimanapun, ia sangat berguna untuk mempunyai akses cepat ke Mod Kuasa Rendah dengan menambahkannya ke Pusat Kawalan yang direka bentuk semula iOS 11. Navigate to Settings → Control Center → Customize ControlsSesuaikan Kawalan, kemudian klik tanda   bersebelahan Lower Power Mode.








3. Laraskan Kecerahan Auto dan Kecerahan Skrin / Adjust Auto-lock and Screen Brightness



Jika anda melihat penggunaan skrin utama & kunci pada penggunaan bateri anda lebih tinggi daripada yang anda harapkan, semak semula tetapan itu. Jika anda boleh bertolak ansur, 30 saat akan membantu anda mengekalkan hayat bateri yang paling minima. Terutama dengan sebagian besar iPhone menyokong untuk peningkatan dalam masa 30 saat sangat berbaloi.




Navigate to Settings → Display & Brightness → Auto-Lock.








Menurunkan kecerahan skrin anda juga akan membantu hayat bateri, tetapi ini kemungkinan akan kurang jelas pada screen nanti.


4. Latar Belakang App Latar Belakang / Background App Refresh



Mod Kuasa Rendah mematikan aplikasi latar belakang bagi refresh semula di seluruh papan, tetapi anda boleh menyesuaikan aplikasi mana yang menggunakan ciri ini untuk pengalaman yang lebih mudah serta hayat bateri yang lebih baik.




Head to Settings → General → Background App Refresh.







Anda juga boleh memilih untuk menggunakan aplikasi latar belakang semula di Wi-Fi sebagai tambahan kepada Wi-Fi dan Cellular. Walau bagaimanapun, kebanyakan pengguna akan mendapati meninggalkan Wi-Fi dan Cellular semasa aplikasi tidak digunakan. Ini juga adalah salah satu penyebab mengapa bateri jangka hayat tidak panjang.


5. Location service / Perkhidmatan lokasi



Zaman kini perkhidmatan lokasi sangat penting bagi semua orang bagi memudahkan rakan atau orang lain tahu dimana lokasi kita berada.Tapi memerlukan pengunaan Wifi atau Cellular. Settings → Privacy → Location Services untuk update lokasi anda.

Berhati-hati untuk mana-mana aplikasi yang meminta untuk sentiasa gunakan lokasi anda dan beralih ke semasa Menggunakan atau tidak mengunakannya.






jika anda tidak menggunakan aplikasi location anda digalakkan menutup bagi mengurangkan penggunaanbateri anda.


Semoga tips ini dapat membantu anda. Jangan lupa share ya.


Anda ada masalah dengan MacBook/Laptop/Iphone?
  • Slow
  • Rosak
  • Serangan Virus

Jangan risau!! Kami boleh bantu menyelesaikan masalah anda.. 

Tak tahu dimana lokasi MACNOTE STUDIO UIA Gombak?

Anda boleh hubungi kami melalui:
          ·         WhatsApp Abang M
          ·         Facebook Macnote studio
          ·         Hotline 03-4010 3014

                    

                         

Anda boleh datang terus ke MACNOTE di UIA Gombak:

1. KAMI DI GOMBAK ( DALAM UIA GOMBAK)

- 15 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
-40 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS


Tiada ulasan:

Catat Ulasan