Macbook Repair - Mecnote: 4 Video Player Terbaik Untuk Mac Dan Ianya Percuma!

Cari Model Mac

Khamis, 30 November 2017

4 Video Player Terbaik Untuk Mac Dan Ianya Percuma!

4 Video Player Terbaik Untuk Mac Dan Ianya Percuma!


Terdapat banyak pemain video di luar sana, tetapi anda mungkin hanya perlu satu. Anda juga mungkin boleh lakukan dengan Mac yang datang dengan mac OS pre-installed.
Tetapi jika anda sedang mencari alternatif, terdapat banyak applikasi berkualiti dan percuma di luar sana yang boleh anda pilih.
Aplikasi ini membolehkan anda memainkan untuk semua jenis format yang ada di luar sana, membina senarai pemain, dapatkan sari kata, menukar fail, dan juga stream dari pelbagai sumber.
1. VLC MEDIA PLAYER
Adalah VLC pemain media terbaik di dunia ini? Berkemungkinan. Ia memainkan hampir semua yang anda letakan padanya, sama ada ia adalah fail, stream, atau imej cakera DVD atau BluRay.
Compressed file dinyahkod menggunakan GPU, yang memberi tekanan kepada CPU anda supaya anda efficient dan boleh menonton video semasa menjalankan tugas-tugas lain.
VLC memainkan semuanya dan boleh mengendalikan tugas yang biasa video playback. Ia ringan, dan dilengkapi dengan beberapa ciri-ciri canggih seperti network streaming dan playback control.
2. MPV
Dulu ada sedikit perdebatan di mana pemain media dikuasai VLC atau MPV. Juga dikenali sebagai Mplayer untuk Mac Extended yang telah dihentikan, sebagai alternatif kerana mempunyai alternatif mplayer yang lain. Mujurlah open source porject mpv menjadikan penggantian yang bagus.
Playback video yang ringan daripada sejumlah besar format yang ada, dengan sokongan OpenGL. Satu-satunya alternatif sebenar kepada VLC yang anda perlukan.
3. QUICK TIME PLAYER
QuickTime mungkin tidak dikira sebagai pemain video universal atas dasar bahawa ia adalah sebuah aplikasi apple dan tidak mempunyai sokongan codec VLC atau mpv. Itu mungkin benar, tetapi sekiranya dalam keadaan yang betul ianya cekap dengan mempunyai ciri-ciri berguna.
Menonton video apabila anda mempunyai apa-apa lagi dipasang, rakaman skrin anda atau peranti iOS. Cari ia dalam folder Aplikasi daripada mana-mana Mac atau launch dengan cepat dengan Spotlight.
4. DIVX
DivX mencipta nama dengan codec video yang simple, dan pemain freemium syarikat itu adalah satu-satunya di dalam senarai ini yang bukan open source. Mujurlah hampir kesemua purata pengguna perlukan.
Ia tidak di nyatakan codec apa yang sesari dengan player tersebut, tetapi ia boleh memainkan kebanyakan fail yang di pasangkan.
Credit : frlaptopservice

Untuk mengatahui lebih lanjut silalah lawati website kami di Macnote Studio


Tak tahu dimana lokasi MACNOTE Gombak?


Anda boleh hubungi kami melalui:
                         


Anda amat dialu-alu datang terus ke MACNOTE di Gombak:


KAMI DI GOMBAK ( BERDEKATAN GIANT BT CAVES DAN MCD SERI GOMBAK)
- 10 MINIT DARI KEPONG DAN SELAYANG
- 15 MINIT DARI SETAPAK DAN SENTUL
- 25 MINIT DARI BANGSAR DAN AMPANG 
- 30 MINIT DARI PUCHONG DAMANSARA DAN CHERAS



Ez bro Zubair



Tiada ulasan:

Catat Ulasan