Macbook Repair - Mecnote: (SOLVED)- KENAPA SCREEN LAPTOP JADI KEMBANG?

Cari Model Mac

Khamis, 25 Ogos 2016

(SOLVED)- KENAPA SCREEN LAPTOP JADI KEMBANG?



SELALU SIZE SCREEN KEMBANG ?

----------------------------------------------------------------------------------------------
.
.
.
Biasanya SYMPTOMS screen akan terjadi apabila laptop kita baru lepas Format.
🔧 Screen Kembang 
🔧 Icon Membesar
🔧 Resolution Tak Boleh Pergi ke Maksimum

Cara Selesaikan Check Device Manager Laptop Anda
1. Check Pada Display Adapter
2   Pasti ada Driver Graphic yang Belum Install
3. Right Klik Update Automatically dan Install
4. Install Guna Driver Pack utk Grphic Driver Installation
5. Anda akan Berjaya Lepas itu dan jgn lupa Restart Yaa.

Contohnya
 Kami rasa anda sedia maklum model laptop ini adalah model yang telah baru dalam keluarga Macbook Pro dan jikalau terjumpa lagi pada masa sekarang maknanya laptop  ini sangat popular dalam zamannya  dan dalam keluarga model laptop ini. Jadi kami sangat mengenali masalah yang sangat kerap berlaku pada model laptop ini. Model ini sentiasa masuk ke kedai dengan masalah  Graphic Driver dan Garphic Chipset  . dengan mengunakkan kepakaran yang ada kami sedia membantu pengguna macbook ini sedaya yang mungkin . Setelah mengambil masa selama 7 Hari , kami berjaya board Screen pada paparan Laptop ini.





Jadi kami terus memaklumkan kepada tuan empunya laptop bahawa laptopnya telah siap dan beliau merasa sangat gembira. Beliau pada mulanya tidak percaya masalah itu dapat diselesaikan malah dengan cepat kami melakukannya " Macam mana korang boleh bekerja tukar battery yang sama kualiti dengan asalnya dengan laptop pula jadi makin laju lg tuu " katanya.



Jika anda merasakan artikel ini bagus dan boleh dikongsi dengan rakan anda berkongsilah melalui facebook , e mel atau twitter . Percayalah jika anda memberi satu kebaikan kepada orang lain 100 kebaikan akan kembali kepada anda.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan